Speltakken

Scouting Gelderland verwelkomt iedereen die de scoutingwereld een warm hart toedraagt. De onderverdeling bij Scouting Gelderland is als volgt;

Bevers

Voor wie: jongens en meisjes van 5 tot 7

Wanneer: zaterdag van 10.30 tot 12.00

Ben je tussen de 5 en 7 jaar oud, speel je graag buiten? Wil je spannende avonturen beleven met kinderen van dezelfde leeftijd? “Hatsjiekiedee” is een verhaal dat in de echte wereld is verzonnen, namelijk door onze kaderleden! Dit verhaal wordt gebruikt om alles te ervaren wat zich in de buitenwereld afspeelt. Weet je zeker dat je goed overweg kan met de verstrooide hoofdpersonages, vrolijke Keet kleur, luie Romba, verliefde Jerry, slimme Professor Rob en anderen? We gaan het meemaken!

Kabouters

Voor wie: meisjes van 7 tot 11

Wanneer: zaterdag van 10.30 tot 12.30

Je bent een meisje van tussen de 7 en 11 jaar en je wilt graag een kijkje nemen in de jungle? Je kunt over Shanti leren, dezelfde Shanti uit The Jungle Book, die wij gebruiken als het hoofdpersonage voor onze kabouters. Door haar karakter te doorgronden, beleven we het mooiste en spannendste avontuur ooit. Je houdt van knutselen, bent ook cool en je speelt graag buiten? Meldt je dan snel aan bij  Scouting Gelderland!

Welpen

Voor wie: jongens van 7 tot 11 jaar

Wanneer: zaterdag van 10.15 tot 12.15

Ben je tussen 7 en 11 jaar oud en voel je je thuis in de bossen? Ken je het verhaal The Jungle Book en wil  je een avontuur beleven zoals de kleine jongen Mogri? Dan ben je bij de welpen aan het juiste adres. Ontdek elke zaterdagmiddag de bossen, rivieren, beken en rotsen met jongens van dezelfde leeftijd en leer over de dieren die in de jungle leven. Cool!

Elke week zijn er nieuwe dingen te beleven. We houden van sport en spannende avonturen. Onder begeleiding een kampvuur maken en meteen kennis maken met de personages uit The Jungle Book? Bij Scouting Gelderland is het geregeld. Oh nog iets, als stoere welpen zijn we bijna altijd buiten te vinden.

Scouts

Voor wie: jongens en meisjes van 11 tot 14 jaar

Wanneer: woensdag van 19.00 tot 21.00

Ben je tussen de 11 en 14 jaar oud en kun je wel wat uitdaging gebruiken? Wanneer je voor onze Scouts kiest zal je een geweldige reis met je nieuwe vrienden en vriendinnen doorbrengen. Je komt meer over jezelf te weten en over nieuwe avonturen die je gezamenlijk meemaakt. Spraakmakend zijn de tochten die jullie te voet afleggen en technieken die daarbij van pas komen.

Hoe onze planning eruit ziet is vooraf niet bekend, daarom is er meer dan voldoende ruimte voor persoonlijke inbreng. Koken op ons eigen kampvuur, stratego in de buitenlucht, honkbal spelen en spannende uitstapjes maken, dit zijn een aantal van de activiteiten die we zullen ondernemen. Er is geen beter leven dan het buitenleven, dat is ons motto.

Onze scouts zijn over het algemeen het spelen in thema’s ontgroeid. Bij Scouting Gelderland leggen we de nadruk op het ontwikkelen van hun kennis en vaardigheden over scouting.