Gezamenlijke activiteiten

Activiteiten worden door Scouting Gelderland het gehele jaar door georganiseerd. Onze reis naar Frankrijk is daar een perfect voorbeeld van. Wat hebben we genoten met een ieder!

De opening van het nieuwe scoutingjaar wordt eveneens samen gevierd. Het afsluiten van de zomervakantie eindigt met een viering door middel van het spelen van spelletjes of het maken van uiteenlopende opdrachten. Leden die oud genoeg zijn om naar de volgende groep te gaan, worden tijdens deze openingsperiode spectaculair overgeplaatst naar de nieuwe groep.

Activiteiten bij Scouting Gelderland

Kanovaren

Heerlijk over het water zweven in een kano. Regelmatig organiseert Scouting Gelderland prachtige tochten voor zijn scouts door het groene hart van Gelderland. Het geeft hen een unieke kans om per kano de prachtige omgeving te ontdekken vanaf het water!

De activiteit kanovaren stelt je in staat een badge te verdienen. De badge “kanoën” behoort tot het activiteitengebied “Uitdagende Scoutingtactieken”. Deze badge is misschien makkelijker te behalen voor onze welpen. De welp toont aan dat hij / zij de veiligheidsregels beheerst op en rond het water en bepaalde kennis van navigatietechnieken heeft.

Flessenvoetbal

Schiet de fles van de tegenstander om in een voetbalachtige omgeving. Het evenement is opgenomen in de beverbadge Stanley Stekker. Iedere scout krijgt een plastic flesje gevuld met water. Deze flesjes worden in een cirkel opgesteld, of als je het wat moeilijker wilt maken, verspreid je het gewoon op het sportveld. Wanneer alle flessen staan, gooi je de bal het veld in en daarna wordt geprobeerd de fles van de tegenstander omver te schoppen. Natuurlijk moeten de scouts hun flessen verdedigen. Als de fles valt, is het belangrijk om deze zo snel mogelijk weer recht te trekken, want aan het einde van het spel zullen we zien wie het meeste water in de fles heeft. Degene met het minste water in de fles zal helaas het spel moeten verlaten en wachten tot de volgende ronde weer van start gaat. Flessenvoetbal wordt met grote regelmaat gespeeld, maar vergeet niet een kaderlid vooraf op de hoogte te stellen.

Afstandsrugby

Rugby is een sport waarbij zwaar fysiek contact niet geschuwd wordt. Daarom hebben wij een variant bedacht waarbij onze Scouts en Explorers op een zo veilige manier de rugbysport kunnen ontdekken.

Dit spel wordt gespeeld op een rechthoekig sportveld met 2 achterlijnen. Het veld wordt verdeeld in verschillende delen, de afstand tussen elk deel is minimaal 1,5 meter. Achter de achterlijnen aan beide kanten van het veld staan​​verkenners. In elke box wisselt een Scout of Explorer af met een ander team. Indien de bal wordt gevangen door een speler die achter de achterlijn op het veld staat, wordt dit gerekend als een punt. Maar net als bij echt rugby mag de bal alleen maar achteruit worden gegooid. In dit geval betekent dit dat de Scout of Explorer rug aan rug moet staan ​​en dat zijn team moet scoren bij het gooien van de bal. Spelers van een ander team proberen de bal uit het strafschopgebied te onderscheppen en scoren zelf door de achterlijn te bereiken van de tegenpartij. Het spreekt voor zich dat een kaderlid zorgvuldig in de gaten houdt dat zwaar fysiek contact vermeden wordt.